Conditietraining

Wil jij fitter worden? Een betere conditie krijgen en lekkerder in je vel zitten? Kom dan meedoen met de conditietraining van Outdoor Valley Fitness.

Je zult snel merken dat je in het dagelijks leven veel minder of niet meer buiten adem bent wanneer je een korte maar flinke inspanning moet doen. Denk aan een sprintje trekken om de bus te halen of met een boodschappentas de trap op lopen. Dat zou toch wel prettig zijn als je dat kunt zonder buiten adem te raken! De conditietraining bij Outdoor Valley Fitness is hiervoor ideaal!

Ook is deze training een mooie aanvulling voor iedereen met hardloop ambities. Train jij voor de 5km, 10km een halve marathon of langer? Dan is interval training een absolute noodzaak om toe te voegen aan jouw wekelijkse trainingsschema.

Conditie vs Uithoudingsvermogen

Een veel gehoord misverstand is dat men conditie verward met uithoudingsvermogen! Hier zit een heel groot verschil in!

Het woord uithoudingsvermogen geeft het eigenlijk al heel mooi weer; Hoe goed ben je in staat om iets voor een langere periode vol te houden.

Je conditie is hoe snel jij herstelt bent na een flinke inspanning. Blijft jouw hartslag nog heel lang hoog na een hevige inspanning dan is dat een goede indicatie dat jouw conditie niet goed is. Door hier aan te werken zul jij merken dat je meer zuurstof op kunt nemen en daardoor beter gaat presteren!

Meedoen op elk niveau

Wees niet bang dat je het niveau van de groep niet aan kunt. De conditietraining is zo opgebouwd dat een ieder op zijn of haar niveau kan meetrainen.

Effect van Conditietraining:

  • Betere conditie
  • Sterkere beenspieren
  • Veel calorieën verbranden

Tip:

Trek als de temperatuur het toelaat een lange hardlooptight aan! Dit houdt zeker in de winterperiode je benen en spieren lekker warm!

Heb je interesse doe een keer vrijblijvend mee! Meld je nu aan